-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10895 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

در مورد استمنا و خود ارضايي كه به آن دچار شده ام و دارد مرا تلف مي كند، راه و چارهاي برايم بيانديشيد.

برادر گرامي ! از صميميت و صراحت و صداقت شما متشكريم. اميد است بتوانيم راهنماي شايسته اي باشيم.

آنچه كه نوشته ايد، از آثار سوء خود ارضايي است. و قدرت شهوت جنسي در ايام جواني مانند جرقه اي است كه در انبار باروت زده شود. اگر جوان خود را در اين وادي رها كند و احياناً زمينة آن را با نگاه كردن به فيلم ها وعكس هاي سكسي و مشاهدة مناظر شهوت انگيز و نگاه كردن به دختران و زنان در كوچه و خيابان فراهم كند، ثمرات ناگوار و نتايج زيان باري را باعث خواهد شد. تازه اين ها اول بدبختي و بيچارگي خواهد بود. اگر خود را از اسارت شيطان نفس و شيطان هاي بيروني نجات ندهيد، بايد منتظر عواقب خطرناك تري باشيد. اميرالمؤمنين (ع) مي فرمايد: چه بسا لذّت كوتاه و شهوت زودگذري كه غصّه هاي درازي به دنبال ميآورد و اندوه فراواني را ايجاد مي كند.

برادر عزيز! افرادي چون جنابعالي با ارسال نامه ها به ما مي نويسند: مي خواهم خون گريه كنم ؛ ميخواهم فرياد بكشم؛ بيچاره و تنها و ويلان و سرگردان شدم؛ متنفر از همه كس و همه چيز! با اين وضع چه بايد كرد؟ از طرفي ترويج مسائل سكسي و كنترل نكردن جو جامعه و از طرف ديگري به فكر نبودن خود افراد و رها كردن خود به دست اين و آن دوست و سر كوچه ايستادن و نگاه و چشم چراني و عدم توجه پدر و مادر و مسئولان، كار را به اينجا مي كشاند كه نالة امثال شما گوش آسمان ها را كر مي كند.

حال كه وضع شما به مرحلة حساسي رسيده است، به نكاتي كه گفته مي شود، توجه كنيد و بدان با جدّيّت عمل كنيد:

1-تصميم و ارادة قوي بر ترك اعتياد به اين عمل زشت.

2- التزام به اين كه مواقع نماز به مسجد رفته و نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را با جماعت در يكي از مساجد شهر بخوانيد. بايد متعهد به اين مسئله بشويد.

3-خواندن حداقل دو صفحه از قرآن به طور مرتب در هر روز، بايد متعهد و پاي بند به اين مسئله بشويد.

4- از تنهايي بايد پرهيز كنيد.

5- از ايستادن در مكان ها رفت و آمد زنان و دختران و رفت و آمد بيهوده به خيابان ها و بازارها بايد خودداري كنيد.

6- اگر اهل مطالعه هستيد، به سالن مطالعه و كتاب خانه هاي عمومي برويد. و اگر اهل كار و تلاش هستيد، به كار مشغول باشيد.

7- ورزش روزانه با لباس هايي كه تنگ نيست.

8- گرچه نوشته ايد كه ازدواج برايم ممكن نيست، ولي براي رهايي از اين مشكلات ، راه اصلي ازدواج است. در اين صورت مسئلة ازدواج را با پدر و مادر يا پدر بزرگ يا خاله و عمة خود مطرح كنيد، گرچه برادر بزرگتان هنوز ازدواج نكرده است، ولي اشكالي ندارد كه شما زودتر ازدواج كنيد. مي توانيد با ازدواج صحيح و سالم و ساده خود را از مهالك نجات دهيد.

همواره دست گدايي و التماس به سوي خدا دراز كنيد و از او بخواهيد شما را از شرّ اين گرفتاري نجات دهد، زيرا ادامة اين كار هم دنياي شما را خراب مي كند و هم آخرت را. پس دست به درگاه خدا بلند كنيد و از او كمك بخواهيد.

جزوه اي در همين زمينه برايتان ارسال مي شود كه با دقت مطالعه نموده و به آن عمل كنيد. در صورت وخامت وضع، به روانپزشك مراجعه كنيد، چون يكي از علل خود ارضايي، اضطراب و نگراني است كه بايد درمان شود.









مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.